Kenapa Mak Yang Sibuk Jaga Anak Pun Mampu Buat Bisnes?

0

Semalam masa tetamu istimewa datang rumah, mostly topik yang kitorang sembang adalah bisnes, Shaklee, anak, bisnes, Shaklee, anak repeat again and again.

Terkeluar soalan dari si dia,”Macam mana buat bisnes dari rumah dengan anak kecik?”

Saya akui mungkin ini antara persoalan yang banyak berlegar dalam kepala #MakAnakRamai yang juga seorang housewife tapi belum rasa cukup mampu nak #MulaBerniaga even hanya dari rumah.

Yang ada anak boleh imagine la kan, macam mana nak urus dengan anak melekat, anak nak itu nak ini, belum masuk part anak mengamuk meragam yada yada.

But first thing of adalah MINDSET kita.

Selama mana kita fikir TAK BOLEH, memang TAK BOLEH la hasilnya. Dah kalau hari-hari internal language kita asyik sebut tak boleh la, tak mampu la, tak dapatla.. yet, itu la yang u dapat😅

Honestly masa awal-awal nak start bisnes ni dulu tak pernah ada dalam kepala ni pasal BOLEH KE TAK?

Tapi masa tu pikir BUAT JELAH, dapat ke tak tu lain cerita. Yang penting aku usaha.

Mindset kita memang sangat powerful kalau kita pandai tune dan set dia betul-betul. Anak kecik ramai, yes kita boleh pilih nak anggap anak kecik tu sebagai kekuatan atau halangan. Pilihan tu ada kat tangan kita.

Dan pilihan yang kita buat tulah akan tentukan next action kita seterusnya. Ok? Mak-mak yang dah lama pendam hasrat nak buat #BisnesDariRumah, dengan kelebihan tak perlu buat loan, tak perlu simpan stok dan tak perlu ulang alik pejabat pos, boleh contact saya untuk business presentation.

 

Bisnes dari rumah

Nak sesuatu yang besar usaha pun kena besar juga. Takde benda mudah kat dunia ni 🙂

Pernah tak terfikir,

Kenapa Mak Yang Sibuk Jaga Anak Pun Mampu Buat Bisnes?

Jom dengar kejap perkongsian wanita ini, kenapa wanita hebat sangat sampai mampu urus bisnes walaupun anak ramai berderet.

Kalau mak-mak dah lama ada impian nak buat bisnes, tapi rasa tak mampu sebab ada anak kecil, sebab anak ramai.. wajib dengar ni.

 

So…dah dengarkan?

Berbalik pada diri kita..never underestimate ourself. Kita lebih hebat dari apa yang kita sangka. Beri diri kita peluang untuk buktikan yang terbaik💪🏽

UmmuAyyash nak buka peluang perniagaan menjadi bisnes partner — ada yang berminat ke?

Whatsapp 0183164133 untuk pertanyaan, terima kasih!

 

Ibu kepada 3 superheroes, work happily at home mom. Memilih Shaklee sebagai lifetime bussiness dalam mencapai financial dan time freedom. Bekas pendidik, merupakan editor Kelab Ibu Ohsem dan founder at Official FB Page Ummu Ayyash Dot Com.

Leave A Reply

CommentLuv badge