Cara Mudah Atasi Lenguh Badan Akibat Menyusukan Anak Sepanjang Malam.

0

Assalamualaikum. 🙂

Pernah tak alami rasa lenguh-lenguh badan, letih lesu tak bermaya sampaikan susahnya nak bangun pagi? Kalau terjaga pun rasa nak sambung tidur semula sebab tak puas walaupun dah tidur 8 jam! Apatah lagi kalau sepanjang malam tak dapat tidur dengan selesa akibat menyusukan anak sepanjang malam. Perkara ni terjadi kat Zue sendiri lepas bersalinkan ‘Ayyash. 😛

susah nak bangun pagi kalau badan letih lesu
susah nak bangun pagi kalau badan letih lesu

Sepanjang dalam tempoh berpantang, sakit-sakit badan akibat proses bersalin masih tak hilang. Walaupun dah ambil sesi urutan badan selama seminggu, sengal-sengal badan tetap ada. Letih tak bermaya je rasa. Sepanjang malam pulak nak kena bangun menyusukan anak. Masa ni tak reti lagi menyusukan anak sambil baring, sebab takut tertindih anak tu.. Jadi bertabahlah menyusukan dalam keadaan duduk!

lenguh badan

ENAM BULAN YANG MELETIHKAN

Enam bulan pertama bergelar seorang ibu, Zue dapat rasakan sedikit stress dengan perubahan rutin yang berlaku. Nak pulak Zue memang takde ambil apa-apa suplemen masa tu, dan makan pun tak berapa nak jaga. Maka tempoh 6 bulan awal penyusuan kepada anak, memang satu tempoh yang sangat mencabar fizikal dan mental Zue sendiri..

Inilah wajah saya dulu.. setiap pagi camnilah :P
Inilah wajah saya dulu.. setiap pagi camnilah :P

 

Zue mula merasakan sakit-sakit badan, kelesuan setiap kali bangun pagi, sakit pinggang, dan tidur yang tak pernah lena. Apa yang buat Zue bertambah letih bila anak sangat kuat menyusu dan sepanjang malam terpaksa mengiring untuk menyusukan anak. Sakit tau badan ni, insaf sangat dengan pengorbanan seorang ibu..

 

TAK MAMPU BERTAHAN

Sejujurnya, Zue sendiri tak mampu bertahan dengan keadaan macam ni setiap hari. Bangun pagi dalam keadaan letih lesu, pergi kerja dengan semangat yang layu (masa ni belum resign lagi), balik kerja dah flat habis sebab badan sangat letih. Dan bila balik rumahpun mampu fokus pada anak je, menyusukan dia lagi dan lagi. Huhu..

bila ibu letih, penghasilan susu akan merudum
bila ibu letih, penghasilan susu akan merudum

Disebabkan nak jugak bagi anak susu badan, Zue rasa perlu ikhtiar cari sesuatu yang boleh buatkan badan tak mudah ‘fragile’ dan kekal bertenaga. Zue bukan nak urus anak sorang, nak kena urus suami, rumah, kerja dan penampilan diri sendiri kena jaga.

ALHAMDULILLAH. Allah bukakan jalan pada Zue. Tak lama kemudian, Allah takdirkan Zue bertemu dengan ‘si dia’ masa ‘Ayyash berusia hampir 7 bulan.

SUSU KURANG KALSIUM?

Zue seorang ibu menyusu, tapi Zue sendiri kurang dan sangat jarang minum susu. Jadi Zue sendiri tak pasti sama ada cukup ke kalsium yang dibekalkan untuk ‘Ayyash? Mampu ke Zue menampung keperluan kalsium dalam badan sendiri ?

Perasaan takut diserang osteoporosis (tulang rapuh) dalam usia muda.. Tapi nak cari kesempatan masa nak bancuh susu sendiri, memang tak terkejar rasanya.. Nak beli susu kotak? Mahal…

Sejak mula kenal dengan ‘ si dia’,Zue mula merasai satu perubahan besar dalam diri. Zue dapat bangun pagi dengan badan yang sangat segar, lenguh-lenguh badan, sakit pinggang dan sendi hilang serta merta.

Dan perubahan paling ketara yang Zue rasa bila ke tandas setiap hari, dapat membuang dengan sangat smooth.. Alhamdulillah ya Allah! :’) Terasa nikmat sungguh dengan nilai kesihatan begini.

 

pernah cek tak kandungan kalsium yang anda ambIl?
pernah cek tak kandungan kalsium yang anda ambIl?

 

Apa yang buat Zue bahagia selepas amalkannya, badan Zue dah tak ‘fragile’ macam dulu.. Dah boleh lasak-lasak dari pagi sampai tengah malam. Tidur dengan sangat lena dan bangun dengan senyum jelita untuk suami.. 😀

YA.

Benda ni bukan rahsia lagi.. Lama dah terbongkar sebab dah jutaan yang memilih dia sebagai sumber kalsium semulajadi dan sangat berkesan! Zue pilih pil kalsium Ostematrix Shaklee gabungan kalsium, magnesium dan Vitamin D. =)

pil kalsium saya lengkap dengan vitamin D & magnesium. Anda bagaimana? :)
pil kalsium saya lengkap dengan vitamin D & magnesium. Anda bagaimana? :)

Lenguh-lenguh badan, sakit pinggang, sakit sendi yang Zue rasa tu semua akibat kalsium yang tak cukup dalam badan. Tapi kenapa Ostematrix perlu ada magnesium dan vitamin D sekali?

 

Vitamin D ditambah bersama dalam Ostematrix ni sebab nak bantu serapan kalsium dalam tubuh badan kita. Kalau takde Vitamin D, takut-takut kalsium akan termendap dalam tubuh dan menghasilkan batu karang.

 

Magnesium pula untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan mereka. Jadi secara tak langsung, saya dapat semua khasiat kalsium dengan optimum! Wow! 🙂

 

Bertambah takut lepas dengar pengalaman sorang mak ni yang alami perkara yang sama macam Zue, tapi ada sesuatu yang terjadi pada anak yang disusukannya.

 

 

Oh.. Insaf saya bila dengar. Sampai berikrar sepenuh hati taknak tinggalkan suplemen ni dah. Rupanya anak pun akan terkesan bila nutrisi ibu menyusu tak cukup, anak pun akan kekurangan nutrisi tersebut. T__T

 

Jadi kalau ibu-ibu semua ada masalah yang sama dengan Zue, sakit-sakit badan dan takut tulang cepat rapuh, jangan berlengah lagi untuk hubungi Zue di talian 018-3164133. Bertangguh-tangguh hanya akan menyeksa diri sendiri. Zue akan bimbing cara pengambilan yang betul supaya mendapat hasil dan kesan yang anda inginkan.

 

Harganya sangat murah dan berbaloi, hanya RM 65 termasuk pos 🙂

 

Kalau ada yang berdekatan dengan Zue lagi best, Zue bolehlah hantarkan pada anda sesambil kita berukhuwwah berkenal-kenalan. =)

 

Sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut, cepat-cepat hubungi Zue ya! Zue berusaha bantu sehabis baik untuk anda =)

 

Nak beli sendiri ? Klik SINI ya =)

Salam Sayang,

Ummu ‘Ayyash | Zulaikha Ali

Shaklee ID 1075383

sakieenah@yahoo.com

018-3164133

Pengedar Sah Shaklee Kawasan MUAR & Pos ke Seluruh Malaysia

Ibu kepada 3 superheroes, work happily at home mom. Memilih Shaklee sebagai lifetime bussiness dalam mencapai financial dan time freedom. Bekas pendidik, merupakan editor Kelab Ibu Ohsem dan founder at Official FB Page Ummu Ayyash Dot Com.

Leave A Reply

CommentLuv badge