Monthly Archive: March 2015

Tip Mudah Mak Mertua Urus Anak 12 Orang 0

Tip Mudah Mak Mertua Urus Anak 12 Orang

Ini pengalaman dan kisah adik beradik suami saya. Selalu sangat kakak-kakak ipar saya bercerita kisah kanak-kanak mereka yang saya dapat bayangkan penuh kematangan hidup. Betapa meriahnya kehidupan mereka dengan adik beradik seramai 12 orang!...

ibu cergas 0

9 Tip Untuk Ibu Kekal Bertenaga

Assalamualaikum. Pernah tak kita terfikir, bagaimana anak-anak kecil kita yang sentiasa aktif tanpa sebarang keletihan, terus bermain ke sana sini, mencipta imaginasi sendiri, dan mereka hanya tidur dalam waktu yang cukup singkat (di siang...

test 0

Tips Bahagia Menjadi Diri Sendiri

Bila hati mula berkata-kata, “Seronoknya kalau dapat jadi macam dia. Dahla kaya, famili bahagia.. Untunglah..” “Dia memanglah boleh buat semua tu, suami dia rajin tolong..” “Kenapalah anak-anak aku tak pandai macam anak-anak orang lain?”...

pindah rumah 4

14 Tips Pindah Rumah Baru

Bismillah. Assalamualaikum 🙂 Tuan belog tengah dalam mood nak pindah rumah ni. Kita ni duduk merantau, jadi duduk rumah sewa je.. Bulan lepas tuan rumah bagitau nak masuk balik rumah beliau atas sebab tertentu.....

bawang-merah3 4

Petua Atasi Tumit Pecah Dengan Mudah

Tumit yang merekah, walaupun tumit tu tak terlihat dan selalu dipijak-pijak, tapi wanita meang runsing juga kalau tengok tumit yang pecah merekah..kan? Baik muda atau tua, kaum ibu, semuanya tak terlepas dari masalah ni....

Keperluan Nutrisi Untuk Ibu Berpantang 0

Keperluan Nutrisi Untuk Ibu Berpantang

Pengalaman saya berpantang anak pertama sememangnya sangat mencabar dan meletihkan. Keletihan yang dirasai semasa proses bersalin tak terhenti setakat itu. Bahkan dalam tempoh berpantang dan menyusukan anak badan lebih memerlukan banyak tenaga. Anak saya...

motivate 3

Ihtifal Maahad Tahfiz Aman Bestari Vokasional (MTABV)

Bismillah.. Assalamualaikum & salam ceria semua 🙂 Semalam seharian berprogram di Majlis Ihtifal dan Perasmian Maahad Tahfiz Aman Bestari Vokasional Puchong. Kita buka booth kat sana, alhamdulillah. Sangat seronok dapat kutip pengalaman baru! ^_^...

Hati yang bersyukur adalah hati yang bahagia 0

Keajaiban Syukur : Menambah Rezeki, Meluas Nikmat

Bismillah. Assalamualaikum semua 🙂 Bertemu lagi hari Jumaat yang mulia. Macam mana bangun pagi ni? Apa perkara pertama yang terlintas dalam fikiran anda? Kesyukuran atau keluhan? HEBATNYA SYUKUR Hebatnya syukur itu bila kita mampu...

clearkan dompet anda :) 0

8 Tips Membaiki Dan Meningkatkan Kewangan Anda.

Anda sibuk. Kami sibuk. Kita semua mempunyai banyak perkara yang perlu dilakukan. Semakin lama kita membiarkan sesuatu tanpa apa-apa tindakan, lebih lama kita akan menangguhkannya. Dan perkara-perkara kecil yang sepatutnya dapat membantu kewangan dalam...