Orang Bisnes Yang Selalu Stuck Buat Ayat Jualan, Ini Petua Untuk Diamalkan.

0

Assalamualaikum

Dalam ramai-ramai pengunjung ummuayyash.com ni mesti ada yang buat bisnes kan. Tak kiralah bisnes apa sekalipun kan. Ada masa tu rasa stuck nak buat ayat jualan.

Nah, ada petua dan tip untuk dikongsikan.

Orang Bisnes Yang Selalu Stuck Buat Ayat Jualan, Ini Petua Untuk Diamalkan.

 

Law of attraction in Asmaul Husna —

“Apa yang kita fikir, rasa, cakap dan buat, itulah yang Allah hadirkan buat diri kita. Dan itulah yang akan terjadi. Kita menarik apa yang kita fikir, rasa, cakap dan buat.”

Bila kita selalu fikir stuck ketika nak tulis ayat iklan atau menulis stori, maka Allah izinkan ia berlaku atas ke-believe-an itu. Soalnya macam mana tak stuck?

#1 – Doa minta Allah Ya Musowwir, Ya Alim, Ya Hakim, Ya Rasyid untuk alirkan sifat Maha kreatif-Nya dan segala ilmu-Nya dalam tulisan kita.

 

#2 – Redah dan buat dengan berilmu. 1st start tulis >>> Just throw any idea yang ada walau rasa macam merepek. Anything that we read, heard or see, muntahkan semula even sounds like rubbish.

 

#3 – 2nd zon dah masuk WHY WE WRITE? tanya diri kita why we want to write what we write. WHY amat penting untuk maintain momentum. Tak pegang teguh pada WHY dan matlamat, cepat putus tengah jalan.

 

Ada yang tulis sebagai terapi diri. Ada yang tulis untuk orang lain. Ada orang tulis dari hati. Sebab jiwa yang tulis, jiwa lain akan baca. Ada orang tulis tu passion, hobi. Depends.

 

#4 – 3rd zon mula kenal teknik-teknik penulisan. Trigger writing, emosi, NLP, VAK, psikologi, switch plot, cliffhanger dan yada yada.

 

#5 – 4th zon >>> Yang ini Abah saya bicara, “tulis tu perlu ada ruh. Termasuklah ayat iklan. Dengan rahmat Allah, tulisan yang ber-ruh bila mana dibaca oleh orang lain maka ruh itu dapat kenal kembali Pencipta-Nya.”

 

Journey of penulisan kita — We are what we repeatedly do.
Success in writing — Therefore is not an act, but a habit.

 

Nak lagi tip berkesan?

 

Boleh dapatkan melalui :

Ebook Strategi 14 Hari Dapat Jual Produk Di FB Wall

Tip Dan Langkah Bina Ayat SoftSelling Supaya Orang Beli Produk Kita

SUMBER

 

Ibu kepada 3 superheroes, work happily at home mom. Memilih Shaklee sebagai lifetime bussiness dalam mencapai financial dan time freedom. Bekas pendidik, merupakan editor Kelab Ibu Ohsem dan founder at Official FB Page Ummu Ayyash Dot Com.

Leave A Reply

CommentLuv badge